Tehdään Töitä on Suomen Mentorit ry:n kampanja, jonka tavoitteena on tukea korkeakoulutettujen nuorten mielekästä työllistymistä ja edistää vastuullista työelämää. Tehdään Töitä 2024 -kampanja järjestettiin tänä keväänä jo kymmenennen kerran kaikkein pitkäaikaisimman kumppanimme, Wärtsilän, kanssa!  

Wärtsilä kampanjan kumppanina joka vuosi 

Wärtsilä on ollut mukana vuodesta 2015 asti jokaisessa Suomen Mentorit ry:n Tehdään Töitä -kampanjassa. Yritys on auttanut laadukkailla oman uran aloitustyöpaikolla useat kymmenet nuoret osaajat uransa alkuun.  

Tänä keväänä kampanjan kautta oli tarjolla neljä määräaikaista ja palkallista oman uran aloitustyöpaikkaa viestinnän, palvelumuotoilun, insinööritieteiden ja liiketoiminnan osaajille. Paikkoja haki yhteensä noin 250 nuorta osaajaa.  

Avoinna olleissa paikoissa korostui Wärtsilän monimuotoisuus ja mahdollisuus työllistyä teknologiavetoiseen yritykseen monipuolisilla koulutustaustoilla. Kansainvälisenä yrityksenä Wärtsilä ei edellyttänyt kaikissa paikoissa suomen kielen osaamista. 

– Tänäkin vuonna hakijoiden joukosta löytyi monipuolista kokemusta ja eri alojen osaajia useista korkeakouluista. Wärtsilän globaali liiketoiminta ja monimuotoinen työyhteisö mahdollistavat urapolun alun hyvin erilaisista taustoista tuleville ja eri elämäntilanteissa oleville opiskelijoille, kertoo Wärtsilän HR & Employer Branding Specialist Matilda Viitasalo 

Tehdään Töitä -kampanja avaa ovia työelämään ja tavoittaa laadukkaita hakijoita

Wärtsilän rekrytoivien esihenkilöiden palautteissa korostuu vuodesta toiseen Tehdään Töitä -kampanjaan osallistumisen helppous sekä erityisen laadukkaat hakijat.  

Kampanjalla voidaan tavoittaa vastavalmistuneita lahjakkuuksia, vahvistaa työnantajamielikuvaa ja tehdä konkreettisia tekoja vastuullisen työelämän rakentamiseksi. Jotta nuoret osaajat saavat jalkansa työelämän tiukkojen ovien väliin, on jonkun autettava sen ensimmäisen oven avaamisessa. 

– Tämä on puolin ja toisin toimiva konsepti. Me saamme tiimiimme vahvistusta kahdeksaksi kuukaudeksi ja siinä ajassa vastavalmistunut ammattilainen ehtii ja pääsee kehittämään osaamistaan monenlaisissa tehtävissä. Tuntuu myös merkitykselliseltä – ja vastuulliseltakin – saada tarjota uransa alkuvaiheessa olevalle ensimmäisiä kokemuksia suuren yrityksen toiminnasta, toteaa Wärtsilä Finlandin viestintäjohtaja Saija Kinanen kevään 2024 kampanjasta.   

190-vuotias Wärtsilä auttaa nuoria työurien alkuun

Wärtsilä juhlii tänä vuonna 190-vuotista taivaltaan. Tämä innovatiivinen meri- ja energiateollisuuden edelläkävijä oli 190 vuotta sitten suomalainen saha.

Tänä päivänä Wärtsilä on tunnettu modernina oppivana organisaationa, joka tarjoaa työntekijöilleen mahdollisuuksia ammatilliseen ja henkilökohtaiseen kasvuun. Vastuullisena työnantajana Wärtsilä on sitoutunut nuorten työurien kehittämiseen.  

– Lähes kymmenen vuoden yhteistyökokemuksella tiedämme, että Wärtsilässä myös valmistumisvaiheessa olevat osaajat pääsevät tarttumaan sopivan haastaviin ja aidosti osaamistaan kehittäviin tehtäviin. Arvostamme valtavasti sitä, että Wärtsilä on auttanut yhteistyövuosiemme aikana lukuisia nuoria oman työelämäpolkunsa alkuun, toteaa Suomen Mentorit ry:n toiminnanjohtaja Niina Pitkänen. 

– Wärtsilässä haluamme tukea uran alkuvaiheessa olevia osaajia sekä heidän kasvuaan omalla urapolullaan. Tehdään Töitä -kampanja tukee tätä tavoitetta erinomaisesti”, summaa Viitasalo. 

Tehdään Töitä -kampanjassa kumppaniorganisaatiomme rekrytoivat vastavalmistuneita tai valmistumisen kynnyksellä olevia nuoria osaajia mielenkiintoisiin, palkallisiin ja omaa koulutusta vastaaviin tehtäviin. Tehdään Töitä -kampanja on tarjonnut oman alan työpaikan jo lähes 560 uraansa aloittelevalle osaajalle.