Viime vuonna (2016) Tehdään töitä -trainee-kampanjassa mukana ollut markkinointiviestintätoimisto Valve, otti harjoitteluun 12 nuorta joista yhdeksän jäi puolen vuoden jälkeen vakituisiksi työntekijöiksi. ”Työnantajana me saimme kampanjoinnilla ja hyvällä seulonnalla ihan loistotyypit harkkareiksi ja nyt vakituiseksi työvoimaksi edustamaan nuorta fiksua sukupolvea.”

Valveella trainee-ohjelmaan yhdistyi myös mentorointi, kun jokaiselle harjoittelijalle valittiin yrityksen sisältä kokenut mentori, joka ohjasi Valve Groupin eri osa-alueille sijoitettuja nuoria.

Kokeneemmat valvelaiset hehkuttivat jo viime vuoden kesällä Kauppalehdessä ohjelman alkaessa, että prosessista on itse asiassa paljon hyötyä myös mentoreille. Nuorten näkökulma koettiin arvokkaaksi lisäksi omaan tekemiseen.

Lue koko juttu Kauppalehdestä: http://www.kauppalehti.fi/uutiset/harjoittelijat-kasvoivat-luottopelureiksi/rPq8zgCD