TEHDÄÄN TÖITÄ on Suomen mentorit ry:n kampanja, jonka tavoitteena on edistää koulutettujen nuorten työllistymistä ja vastuullista työelämää. Tehdään Töitä on toteutettu jo seitsemän kertaa.

Kampanjan tarkoituksena on avata vastavalmistuneille, työuransa alussa oleville nuorille ovia työelämään. Käytännössä suomalaiset huippuorganisaatiot tarjoavat nuorille ensimmäisen oman alan työkokemuksen osana kampanjaa. Tehdään Töitä -aloitustyöpaikat ovat aina palkallisia ja vähintään kuuden kuukauden mittaisia. Tämän jälkeen seuraavan työpaikan saaminen on jo selkeästi helpompaa.

Kampanja on suunnattu valmistumassa oleville ja vastavalmistuneille korkeakoulutetuille nuorille, jotka hakevat ensimmäistä oman alan työpaikkaa. Tehdään Töitä -paikkoja on tarjolla ympäri Suomen.

Kaikki korkeakouluopiskelijat (yliopisto tai ammattikorkeakoulu) tai vastavalmistuneet nuoret voivat hakea kampanjan työpaikkoja.

Kaikki suomalaiset organisaatiot ovat lämpimästi tervetulleita yhteistyökumppaneiksi kampanjaan! Osallistumismaksu määräytyy organisaation koon mukaan. Osallistumalla olet mukana Suomen Mentoreiden ja nuorten työllistymisen tukemisessa. Lue lisää Tehdään Töitä -työpaikkojen tarjoamisesta täältä!

Tehdään Töitä -kampanjan tavoitteena on edistää nuorten koulutettujen työllistymistä ja rakentaa vastuullista tulevaisuuden työelämää. Nuorten työntekijöiden työllistäminen on organisaatioiden kilpailukyvyn ja uudistumisen kannalta elintärkeää. Me uskomme, että kyetäkseen vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin, organisaatiot tarvitsevat toiminnassaan nuorten panosta enemmän kuin koskaan.

Suomessa painitaan samalla työvoima- eli osaajapulan kanssa, mikä näkyy yhä enemmän myös asiantuntijatyössä. Työikäisen väestön määrän laskiessa tilanne tulee synkkenemään tulevaisuudessa entisestään. Organisaatioiden näkökulmasta nyt on oikea aika napata ja sitouttaa vastavalmistuneet timantit!

Suomen Mentorit järjestää yhdessä kumppaniorganisaatioiden kanssa kaikille valituille nuorille yhteisen kick-off -tilaisuuden, jossa käsitellään mm. työelämään solahtamista, työelämätaitoja ja omaan uraan liittyviä teemoja. Kampanja tarjoaa valituille nuorille myös loistavia keskinäisiä verkostoitumismahdollisuuksia. Mikä onkaan arvokkaampaa, kuin saada vertaistukea muista samassa elämänvaiheessa olevista nuorista?